Każdy zmotoryzowany wie, jaki problem może stanowić korozja. Kropki i plamy o jasnobrązowym kolorze to pewny znak, że nadszedł czas odnowić powłokę na metalowej części samochodu. Jeśli nie dokonać tego na czas, na miejscu jasnej brązowej plamy można wkrótce znaleźć otwór przelotowy.

Korozja jest problemem każdej powierzchni metalowej. Niewielkie uszkodzenie warstwy ochronnej powoduje pojawienie się rdzy na częściach karoserii i innych elementach pojazdu. Tylko dzięki odpowiedniej obróbce i ochronie powierzchni części metalowe pozostaną w całości.

Piaskowanie pojazdu to główny sposób na pozbycie się korozji i starego lakieru. Dzięki ścierniwu, które aplikuje się  pod ciśnieniem w krótkim czasie nie zostaje żadnego śladu rdzy. W przypadku części samochodów osobowych, takich jak dachy, maski, skrzydła i drzwi materiałem ściernym jest soda oczyszczona. Podczas czyszczenia podwozia samochodu lub ramy, powierzchnie metalowe są "bombardowane" piaskiem kwarcowym. Piasek jest również używany do piaskowania przyczep, dźwigów samochodowych i maszyn rolniczych. Mała średnica materiału ściernego pozwala na dokładne oczyszczenie powierzchni.

Wysokiej jakości piaskowanie karoserii to gwarantowane zwiększenie żywotności nowej powłoki lakierniczej.

Jakie części należy poddać obróbce?

Wszystkie metalowe części mające kontakt z powietrzem lub wodą prędzej czy później muszą zostać oczyszczone z rdzy. Najpopularniejsze usługi to:

  • piaskowanie nadwozia i podwozia, 
  • piaskowanie silnika, 
  • piaskowanie zacisków hamulcowych, 
  • piaskowanie zawieszenia,
  • piaskowanie zbiorników paliwa.

Po usunięciu starych powłok i elementów rdzy, oczyszczone elementy należy pokryć powłoką antykorozyjną, a następnie pomalować. Po wypiaskowaniu i pomalowaniu samochodu można zapomnieć o korozji na wiele lat. Z ceną piaskowania nadwozia, podwozia oraz ramy pojazdu można zapoznać  się w dziale “Cena” lub w tabeli cen na tej stronie.