W zabezpieczeniach antykorozyjnych jednym z najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych etapów jest przygotowanie - w naszym przypadku tym etapem jest mycie podwozia.

Jednym z najważniejszych etapów przygotowania jest mycie! 

Wszelkie materiały antykorozyjne, nawet te najwyższej jakości, ale nałożone na brudną powierzchnię są bezużyteczne! Olejowe antykoranty mogą impregnować niektóre zabrudzenia, ale grubsze osady, o grubości ponad 2-3 mm, są dla nich  nie do pokonania. Dlatego właśnie tak ważne jest mycie. 

Mimo pozornej prostoty procesu, jak wszędzie, tutaj też istnieją swoje niuanse!

Aby jakościowo umyć nadwozie, trzeba to zrobić na podnośniku, z poluzowanym zawieszeniem, zdjętymi zabezpieczeniami (błotniki, osłony, zabezpieczenia), dlatego  mycie zaczyna się od demontażu.  

Z podniesionego samochodu zdejmowane są koła, błotniki, ochraniacze. Bez tego dostęp do dużej części podwozia i nadkoli jest niemożliwy. Następnie podwozie i nadkola są myte wodą pod wysokim ciśnieniem w celu usunięcia osadów brudu. Ważne jest, aby umyć ukryte komory (zamknięte profile nadwozia od wewnątrz): parapety, elementy boczne, wzmacniacze podłogowe, belki poprzeczne myjemy aż do wypłynięcia czystej wody. 

Następnie stosuje się roztwory myjące. Rozwiązania te potrzebują trochę czasu, aby chemikalia rozpuściły brud. 

Podczas gdy środki zastosowane na podwoziu "pracują", nadwozie jest opuszczane i myte z zewnątrz. Robi się to po to, aby w trakcie procesu obróbki nie wcierać brudu w lakier. Po jakimś czasie chemikalia są zmywane. 

Koła, osłony podwozia, osłony ochronne itp. myje się osobno. 

Ogólnie rzecz biorąc, procedura mycia karoserii jest dość ważna, ponieważ nowoczesna karoseria samochodu składająca się z zamkniętych profili łożyskowych ma przewidziany system (wloty, spusty...) cyrkulacji powietrza i wody wewnątrz elementów konstrukcyjnych (podłużnice, progi, belki poprzeczne, wewnętrzna przestrzeń drzwi, podpory itp.) 

Stopniowo w trakcie użytkowania do wnętrza tych części dostają się zanieczyszczenia, dochodzi do zapchania odpływów, pogorszenia wentylacji i w efekcie do przyspieszonej korozji karoserii! Cena mycia podwozia zależy od wielkości pojazdu.  

Aby umówić się na renowację felg, możesz zadzwonić do nas pod numer +48 514 716 916, wysłać maila na felgilab@gmail.com, skontaktować się z nami poprzez dowolną wygodną dla Ciebie aplikację albo messenger (przyciski na górze strony głównej) lub zapisać się klikając na odpowiedni przycisk zapisu na stronie serwisu.